Bezárás
Médiaszereplés

Az RTL Klub feldolgozta a luxusjachtos-magánrepülős cikkünket, itt meg lehet nézni

Több hónapos kutatómunka eredményeképpen hétfőn jelent meg a cikkünk a 17 milliárd forintos OE-LEM magánrepülőről, és a 7 milliárd forintos Lady Mrd luxusjachtról, valamint a fedélzetükön felbukkanó emberekről. Az RTL Klub aznap esti Híradója egy riportban foglalkozott a két járművel és utasaikkal, a kedd esti adásban pedig külön-külön mutatta be a jachtot és a magángépet. Szerdán egy riport arról szólt, hogy ellenzékben még nem szerette a Fidesz a magánrepülőzést, a másik riport pedig az ilyen nagyértékű ajándékok korrupciós kockázatát feszegette.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

Idén nyáron sokáig követtük két exkluzív jármű, egy magánrepülőgép és egy luxusjacht útját szerte Európában, és közben a magyar kormányzat és holdudvara különböző szereplőire bukkantunk.

Lefotóztuk, ahogy Orbán Viktor miniszterelnök az osztrák lajstromszámú magánrepülőgéppel érkezett haza Budapestre a Videoton bulgáriai meccse után. Lefotóztuk, hogy ugyanez a gép később Mészáros Lőrinc lányát, és a ZTE tulajdonosát hozta Ferihegyre.

Drónvideót készítettünk arról, hogy Mészáros üzlettársa, Szíjj László, valamint egy kormánybiztos, és Homolya Róbert MÁV-elnök ugyanazzal a  luxusjachttal hajókázik az Adrián, amin korábban Mészáros Lőrinc pihent. Térképre tettük a luxusjacht és a magánrepülő összes eddigi útját, és kiderült, hogy elég sokszor keresztezték egymást.

Az erről szóló anyagunk hétfőn jelent meg, és az RTL Klub Híradója már az aznap esti adásában beszámolt róla. A cikk szerzője, Erdélyi Katalin a kutatómunkája részleteiről nyilatkozott a csatornának.

A cikk és a Híradó között Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke azt nyilatkozta a Népszavának, hogy Orbán Viktor luxusrepülős útját Garancsi István fizette, ezért “mindez a magyar adófizetőknek egyetlen forintjába sem kerül”.

Az RTL Klub megkeresésére Szíjj László cége, a Duna Aszfalt Kft. sajtóosztálya válaszolt. A csatorna azt szerette volna megtudni, hogy Szíjj-e a Lady Mrd luxusjacht tulajdonosa, és ha nem, akkor kinek a vendégeként tartózkodott rajta a MÁV elnökével.

Erre Szíjj cége csak annyit válaszolt, hogy Szíjj László valóban nyaralt Horvátországban, és üzleti ügyei intézése közben nagyon sok emberrel kerül kapcsolatba.

Az RTL Klub Híradójának keddi adása két külön riportban foglalkozott az Átlátszó cikkével.

Az egyikben Orbán Viktor luxusrepülőzése volt a téma, és az, hogy a Párbeszéd feljelentést tesz a miniszterelnök bulgáriai útja miatt, amit egy olyan vállalkozótól kapott ajándékba, akinek a cége évek óta többmilliárd forintot nyert el állami közbeszerzéseken.

A második keddi riport témája Homolya Róbert MÁV-elnök luxusjachtozása volt. Homolya korábban közlekedésfejlesztési államtitkár volt, előtte pedig az uniós támogatások elosztásának környékén dolgozott a kormányban.

Szíjj László cége, a Duna Aszfalt Kft. pedig az elmúlt években sorra nyeri az állami közbeszerzéseket, ráadásul azok nagy részét EU-s támogatásból fizeti a kormány. Vagyis kettejük közös hajókázása erősen összeférhetetlennek tűnik.

Az RTL Klub meg is kérdezte erről a MÁV felügyeletéért felelős minisztériumot, annak sajtóosztálya azonban csak annyit válaszolt, hogy “A szabadságát mindenki úgy tölti, ahogy akarja”. A luxusjachtozáson kapott Homolya Róbert semmit nem válaszolt a csatorna érdeklődésére.

Szerdán az RTL Klub Híradójában egy riport azt taglalta, hogy hány külföldi politikus bukott már bele az Orbánéhoz hasonló repülőútba, és ellenzékben még a Fidesz sem szerette az ilyesmit.

2003-ban ugyanis az akkori oktatási miniszterről, Magyar Bálintról kiderült, hogy egy olyan amerikai cég fizette az utazását az USA-ba, amely később a minisztérium által kiírt pályázaton indult, és nyert is.

Az RTL Klub megkérdezte a Fidesz-frakciót, hogy látnak-e különbséget a 2003-as ügy és Orbán Viktor mostani repülőútja között, illetve szerintük mikor fogadható el, hogy egy állami megbízásokat kapó üzletember állami vezetők utazását fizeti.

Ezekre a kérdésekre a csatorna nem kapott választ, a Fidesz-frakció mindössze annyit írt, hogy a mostani botrányt kirobbantó Átlátszó egy Soros György által fenntartott portál, amely csak azért támadja Orbán Viktort, mert a miniszterelnök ellenzi a bevándorlást.

A második szerdai riport azt taglalta, hogy egy ilyen luxusrepülőzés hatalmas korrupciós kockázatot rejt magában, ezért a poliitkusoknak elvileg el sem szabadna fogadni ekkora értékű ajándékot. Pláne nem egy olyan vállalkozótól, akinek a cége sorozatban nyeri az állami megbízásokat.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom