bestof

Ott is videóztunk 2015-ben, ahol mások nem

Az Átlátszó mozgóképes egységei számtalan olyan helyen jártak, ahová sok médiumnak források vagy érdeklődés hiánya, esetleg kényelem miatt nem sikerült eljutni. Ezek közül szemezgettünk a zöldhatártól földmutyikon át Nyíregyházáig.

Mégsem épít hulladékfeldolgozót a természetvédelmi terület szélére Orbán Viktor apja

Tavaly év elején jártunk a Vértes lábánál, ahol Gánt település Gránás nevű részének határára szeretett volna hulladékfeldolgozót építeni az Orbán Győző érdekeltségébe tartozó Nehéz Kő kft. Végül csak a sztori kavart nagy port, munkagépekből és a közeli bányák több tízezer köbméternyi hulladékából egy szem sem jutott a környékre: intenzív lakossági tiltakozást és ellenzéki pártok mozgolódását követően a cég visszavonta a lerakó engedélyeztetési eljárását és azóta nincs hír egyéb fejleményről.

Megnéztük, hol jöttek át a menekültek a szerb-magyar zöldhatáron

Több sorozatban is foglalkoztunk az idén nyáron kicsúcsosodó menekültválsággal. A szerb határ két oldalán menekültekkel beszéltünk, akik arról meséltek honnan jöttek és hogyan értek el hazánkig, Szegeden pedig megnéztük, milyen volt a magyar vendégszeretet. Ezután végigjártuk a szerbiai Magyarkanizsa és a Szeged- Gyálarét közti tiszaparti ösvényt, ahol éjszaka, sötétben, bokrok és patakok közt jöttek át menekültek tömegei a határon, hogy a magyar oldalon szinte biztosan rendőrkézre kerüljenek.

Embertelen állapotok a menekültfogdán

Nem csak a zöldhatáron készítettünk felvételeket, exkluzív videóanyagot hoztunk a röszkei és szegedi határrendészetről is, ahova az elkapott menekültek kerültek. A rácsok mögött várakozó emberekről készült felvételeinket több másik is követte, melyek elszállítatlan szemetet és óriási tömeget mutattak.

Elvették a hortobágyi gazdálkodók földjeit, a támogatást kapó új gazdák viszont hagyják elgazosodni a területet

A Hortobágyi Nemzeti Park területén jártunk, ahol az évtizede ott gazdálkodók, az állatok és a legelők látják a menekültválság takarásában zajló földsusmus kárát. (1. rész, 2. rész)

Ángyán József visszatér és beolvas

A Fideszt az előző ciklus földmutyijai miatt otthagyó, botrányokat kirobbantó Ángyán József újra előadásokat kezdett tartani az idei, minden eddiginél mutyigyanúsabb földárverésekről. Több megszólalását is közvetítette az Átlátszó.hu.

Ez nem sima korrupció, ez maga a feudalizmusEz nem sima korrupció, ez maga a feudalizmushttp://falramentaparlament.atlatszo.hu/2015/10/19/ez-nem-sima-korrupcio-ez-maga-a-feudalizmus/

Posted by atlatszo.hu on Friday, 23 October 2015

Magasba szálltunk és jövőbe néztünk

Levegőből, egy drónnal pillantottunk az átépítés előtt álló Városligetre, és megpróbáltuk megidézni, mire lehet számítani, ha megépülnek a jelenleg tervezett múzeumépületek.

Ki árasztja el Európát?

Decemberben újabb fokozatra kapcsolt a Goebbels Propagandaművek aranyfokozatú úttörőcsapata: a kormány új rettegéskampánya (ami megint haverokat hízlal súlyos állami milliókkal) a legprimitívebb konteós őrülettel bombázza a lakosságot Európa háttérhatalmilag szervezett elmuszlimosításáról, megfeledkezve a közel-keleti háborúkról és eltussolva azt, hogy a röszkei csetepaté után éppen a kormány szállított ezres nagyságrendben menekülteket a horvát határról Ausztriába. Kár, hogy az Átlátszó kamerája ott volt, és megörökítette ezt a műveletet.

Maffiagyanús embercsempészet hatósági szemhunyással?

Nem csak a határon történtek furcsa félrenézések. Több részes sorozatban számolt be az Átlátszó arról, hogy mindenki szeme láttára folyik menekültek elszállásoltatása és utaztatása forgalmas budapesti főutak és lakótelepek szomszédságában.

Hová folyik el a nyíregyházi közpénz?

Nyíregyházán jártunk, ahol azt vizsgáltuk, mire költött 2010 óta milliárdokat az önkormányzat.

Kétes sikerű uniós projektek: végigjártuk a nyíregyházi pénznyelőt from atlatszo.hu on Vimeo.

Beépültünk a CÖF-be

Az Átlátszó munkatársa Krakkóban tapsolt a lengyel nacionalistáknak és az Uránia moziban hallgatott 1952-őt idéző ideológiai továbbképzést a kormány kedvenc „civiljeivel”.

Menekültexodus Ausztriába

Szeptember elején a lassan egy hete a Keleti Pályaudvar előtt megakasztott menekülttömeg nagy része úgy döntött, nem várja meg, hogy a kormány katasztrófává eszkalálja a helyzetet és saját lábán távozik Nyugat-Európa felé. Magyar sajtóban egyedüliként mentünk végig a menekültekkel Ausztria nyugati széléig, hogy bemutassuk milyen az autópályán papucsban, gyerekekkel, batyukkal menetelni.

Rendszerkritika nélkül megőrülhetnénk

Van aki szerint Orbán az ördög, és van, aki szerint a NER csak egy igazságtalan rendszer félresikerült terméke. José Bové francia parasztvezérrel beszélgettünk az átláthatóság fontosságáról, multikról és a háttértárgyalásokon alakuló EU-USA szabadkereskedelmi egyezményről, a TTIP-ről is.

Halász Áron

Jövőre is számíthatsz ránk, jövőre is számítunk rátok!

Az adhat.hu civil adománygyűjtő oldalon bankkártyával is beállíthatsz rendszeres utalást. Támogasd havi előfizetéssel az Átlátszót 2016-ban is!